Gå til fødselsforberedelse i København

Man gør sig typisk mange overvejelser, når man er gravid. Hvordan forløber graviditeten? Og hvordan klarer jeg fødslen? Med fødselsforberedelse får du både hjælp til at forberede dig mentalt til fødslen og til titlen som mor, men også vejledning i, hvordan du bedst muligt forbereder kroppen gennem træning og bevidst opmærksomhed.

På apa tilbyder vi mange former for fødselsforberedelse på Østerbro. Vores forskellige hold tager højde for, hvor langt du er i din graviditet, og hvordan din situation i øvrigt er. På fødselsforberedelsesholdene, som både er vidensformidling, kropstræning og samtale, anbefales det at starte i ca. 28. uge (31. uge på de kortere parhold). Deltagere på disse hold tilmeldes automatisk et efterfødselshold, som oplyses nærmere af underviseren. Hvis vi oplever ventelister på vores fødselsforberedelseshold, opretter vi så vidt muligt ekstra hold i form af kortere forløb på i alt seks undervisningsgange.

KLIK PÅ HOLDNAVN TIL VENSTRE FOR MERE INFORMATION.

Find den type fødselsforberedelse, der passer til dig

apa er en dag- og aftenskole for psykomotorik og afspændingspædagogik, hvor vi tilbyder fødselsforberedelse i København. Alle vores undervisere er uddannede psykomotoriske terapeuter/afspændingspædagoger og kan på professionel vis hjælpe dig, så du bliver bedst muligt forberedt til fødslen og til den nye tilværelse som familie.

Vi ved, hvor vigtigt det er at tilpasse undervisningen i forhold til, om du har født før – eller om det er første gang, du er gravid. Derfor tilbyder vi forskellige hold – både til førstegangsfødende, flergangsfødende, til par og som noget nyt også et hold specifikt til solomødre.

Vores kurser forbereder dig til graviditetens sidste fase og til selve fødslen samt den første tid med en nyfødt. Hos os kan du gå til fødselsforberedelse i København fra omkring graviditetens 26. uge og helt frem til din termin. Hvis du har spørgsmål til vores hold for fødselsforberedelse i København, er du meget velkommen til at kontakte os.

Bevægelse, der forbereder dig til fødslen

Det er sundt at dyrke moderat motion, når man er gravid, så kroppen holdes smidig og stærk. Hvis du har brug for mere fysisk aktivitet tidligere end graviditetens 26. uge, tilbyder apa blandt andet yoga fra 14. graviditetsuge som en del af vores førfødselskurser. Her kan du i et roligt tempo styrke, strække samt afspænde kroppen i fællesskab med andre gravide.

Vi har også andre typer kropstræning i både moderat og højt tempo med programmer, der ligeledes er specielt tilrettelagt til gravide. Her sørger vi for, at øvelserne er overkommelige med en gravid mave, og vi guider dig i, hvordan du bevæger dig hensigtsmæssigt. I træning med moderat tempo kan alle være med, mens vores kropstræning i højt tempo er til dig, der er vant til at træne og ikke oplever betydelige gener i forbindelse med graviditeten.