Kropstræning i moderat tempo

Fra 14. graviditetsuge

Kropstræning for gravide er et ‘rum’ for dig, hvor du kan lade graviditeten fylde i selskab med andre gravide. Træningen sigter mod større velvære, mere energi i hverdagen og kontakt til kroppen.

Der er plads til dig med lyst til at mærke din styrke og at få pulsen lidt op, og også dig, der trænger til afspænding og at komme ned i gear. Træningen og øvelserne kan tilpasses, så du kan blive udfordret på et niveau der passer dig - holdet er derfor også for dig med lettere graviditetsgener.

Vi vil arbejde med mavemusklernes opbygning og funktion, åndedrættet, bækkenet og bækkenbunden, venepumpefunktion, kropsholdning og hverdags-og arbejdsstillinger/bevægelser.

Der trænes under vejledning af erfaren underviser – stemningen er uformel, og der er altid plads til spørgsmål.

En undervisningsgang kan se sådan ud:

• Opvarmning af hele kroppen uden hop eller løb
• Kredsløbsøvelser for at forebygge eller afhjælpe ødemer
• Lette funktionelle styrkeøvelser som understøtter kernemuskulaturens naturlige samarbejde
• Stræk og mobilitetsøvelser
• Afspænding

OBS! Du kan træne med bare fødder eller træningssko.

Fra 14. graviditetsuge

Kropstræning for gravide er et ‘rum’ for dig, hvor du kan lade graviditeten fylde i selskab med andre gravide. Træningen sigter mod større velvære, mere energi i hverdagen og kontakt til kroppen.

Der er plads til dig med lyst til at mærke din styrke og at få pulsen lidt op, og også dig, der trænger til afspænding og at komme ned i gear. Træningen og øvelserne kan tilpasses, så du kan blive udfordret på et niveau der passer dig - holdet er derfor også for dig med lettere graviditetsgener.

Vi vil arbejde med mavemusklernes opbygning og funktion, åndedrættet, bækkenet og bækkenbunden, venepumpefunktion, kropsholdning og hverdags-og arbejdsstillinger/bevægelser.

Der trænes under vejledning af erfaren underviser – stemningen er uformel, og der er altid plads til spørgsmål.

En undervisningsgang kan se sådan ud:

• Opvarmning af hele kroppen uden hop eller løb
• Kredsløbsøvelser for at forebygge eller afhjælpe ødemer
• Lette funktionelle styrkeøvelser som understøtter kernemuskulaturens naturlige samarbejde
• Stræk og mobilitetsøvelser
• Afspænding

OBS! Du kan træne med bare fødder eller træningssko.


Tilmeld nu

Info

Holdnummer: 31156
Status: Igangsat
Første møde: 23-09-2021 16:30
Mødegange: 6
Lektioner: 12
Undervisere: Rikke Mejlhede-Cranø
Priser:
Almen DKK 890,00
SU modtagere/lærlinge med bopæl i Frb./Kbh DKK 820,00
A-ledige med bopæl i Frb./Kbh. Kommune DKK 820,00

Mødegange

Start Slut Lektioner Lokale Sted
23-09-2021 16:30 23-09-2021 18:00 2,00 Lokale B apa
30-09-2021 16:30 30-09-2021 18:00 2,00 Lokale B apa
07-10-2021 16:30 07-10-2021 18:00 2,00 Lokale B apa
14-10-2021 16:30 14-10-2021 18:00 2,00 Lokale B apa
28-10-2021 16:30 28-10-2021 18:00 2,00 Lokale B apa
04-11-2021 16:30 04-11-2021 18:00 2,00 Lokale B apa
  • Start: 23-09-2021 16:30
    Slut: 23-09-2021 18:00
    Lektioner: 2,00
    Lokale: Lokale B
    Sted: apa
  • Start: 30-09-2021 16:30
    Slut: 30-09-2021 18:00
    Lektioner: 2,00
    Lokale: Lokale B
    Sted: apa
  • Start: 07-10-2021 16:30
    Slut: 07-10-2021 18:00
    Lektioner: 2,00
    Lokale: Lokale B
    Sted: apa
  • Start: 14-10-2021 16:30
    Slut: 14-10-2021 18:00
    Lektioner: 2,00
    Lokale: Lokale B
    Sted: apa
  • Start: 28-10-2021 16:30
    Slut: 28-10-2021 18:00
    Lektioner: 2,00
    Lokale: Lokale B
    Sted: apa
  • Start: 04-11-2021 16:30
    Slut: 04-11-2021 18:00
    Lektioner: 2,00
    Lokale: Lokale B
    Sted: apa

Find vej

Adresse:
apa
(Lokale B)
Borgervænget 7 A
2100 København Ø

dof